Organizacja przestrzeni biurowej — o czym warto pamiętać?

Umiejętności zarządzania oraz odpowiednie wynagrodzenie to nie wszystko, co przekłada się na pozytywne wyniki w firmie. Bardzo ważne jest także stworzenie odpowiednich warunków pracy, które będą nie tylko spełniać obowiązujące regulacje, ale również poprawiać komfort pracowników. Jak skutecznie zagospodarować przestrzeń w firmie? Odpowiadamy.
Alicja Kisiak
Jak zorganizować przestrzeń w swoim biurze? Dowiedz się!

Czystość w miejscu pracy

Niezależnie od rozmiaru oraz charakteru prowadzonej działalności, utrzymanie czystości to podstawa dla dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa pracowników. Nieuporządkowane miejsce pracy sprawia, że o wiele trudniej jest działać przy zadaniach wymagających długotrwałego skupienia. Ponadto niesie to ze sobą wiele zagrożeń — codzienny kontakt z innymi sprzyja wymianie różnego rodzaju bakterii i zarazków, co dodatkowo powoduje wzrost zachorowań w okresie zimowym. Z tego powodu konieczne jest dbanie o porządek wśród pracowników. Czasem nawet drobne czynności potrafią wiele zmienić — przykładowo, zrezygnowanie z gadżetów przyciągających kurz i regularne czyszczenie elektroniki pozwala zredukować liczbę szkodliwych patogenów.

Wiadomo jednak, że nie wszystkie zadania można wykonać samodzielnie. Z tego powodu odpowiednim rozwiązaniem będzie zatrudnienie profesjonalnej firmy sprzątającej, która będzie regularnie dbać o czystość w miejscu pracy. Rozwiązanie to jest opłacalne ze względu na niższe koszty usługi niż w przypadku samodzielnego zatrudnienia pomocy sprzątającej. Ponadto możliwe jest dopasowanie zakresu usług do indywidualnych potrzeb pracowników. Chcesz wiedzieć więcej o tym, co mogą zaoferować firmy sprzątające? Więcej informacji znajdziesz na tej stronie: https://wikami.com.pl/sprzatanie-biur/.

Odpowiednie oświetlenie

Na efektywność działań w biurze na pewno wpłynie też zapewnienie odpowiedniego oświetlenia. Jeśli to możliwe, przestrzeń dla pracowników powinna być zorganizowana w miejscu, do którego dociera sporo światła naturalnego. Nie zapominajmy również o regularnym myciu okien, dzięki czemu pomieszczenia będą jeszcze bardziej rozjaśnione. Oczywiście zadanie to może być utrudnione w przypadku siedzib znajdujących się w wieżowcach, lecz i z tym poradzą sobie specjaliści zajmujący się alpinistycznym myciem okien jak: https://wikami.com.pl/.

Jednak nie każde biuro może zaaranżować stanowiska w takich miejscach, zwłaszcza w firmach zatrudniających wiele osób. W takiej sytuacji warto zadbać o to, aby żarówki emitowały światło jak najbardziej zbliżone do naturalnego. Najważniejszym aspektem powinno być oświetlenie biurek, co zapobiegnie przemęczaniu się wzroku u pracowników. Nie zaleca się stosowania chłodnych barw — tego typu światło szybciej męczy, a nawet rozdrażnia podczas pracy.

Sprawdź, jak mieć czyste i uporządkowane miejsce pracy!

Ergonomia stanowisk pracy w biurze

Każdego dnia spędzamy wiele godzin przed komputerem, co w dłuższej perspektywie może znacząco odbić się na naszym zdrowiu. Ergonomia stanowiska pracy ma na celu organizować stanowiska w taki sposób, aby eliminować negatywne konsekwencje pracy biurowej. Dlatego gospodarując przestrzeń, należy pamiętać o dostosowaniu jej do wykonywanej pracy, używanego sprzętu oraz pracowników. Bardzo ważne jest zapewnienie wygody, zatem wysokość foteli, biurek oraz ich budowa powinny wspierać sylwetkę. Najlepiej, aby meble mogły być dowolnie regulowane przez ich użytkowników w celu dopasowania ich do swoich potrzeb. Warto zadbać również o takie akcesoria jak:

  • podnóżki ergonomiczne pod biurko,
  • dodatkowe monitory ustawione na wysokości wzroku,
  • klawiaturę z możliwością ustawiania pod kątem,
  • żelowe lub piankowe podkładki pod nadgarstki.

Rozwiązania te mogą eliminować takie dolegliwości jak bóle pleców, bóle stawów oraz zaburzenia widzenia. Co więcej, istotne jest również wydzielenie odpowiedniej przestrzeni dla pracowników na każdego z nich powinno przypadać co najmniej 13 m2 wolnej powierzchni w pomieszczeniu. Zbyt ciasne pokoje mogą utrudniać skupienie się, co z kolei może przekładać się na ryzyko popełnienia błędów.

Materiał promocyjny

Archiwum: październik 2023
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts